4 Aralık 2007 Salı

Arnavut Böreği (İki Yufkalı)



Arnavut böreği dendimi hemen akla börek, ciğer ve pırasa gelir. Börek ve ciğeri anlayabiliyorum, ama pırasa ne alaka bilemiyorum. Ben de bir Arnavut kızı olmama rağmen, evimizde pişen pırasa diğer evlerdeki kadardır yani. Neyse böreğimiz meşhurdur dedik, o zaman geçelim ilk börek tarifimize. Bu böreği teyzeciğim, kendisine gittiğimiz zaman yapmıştı, onun ellerine sağlık...

Malzemeler:

- 1 kg un
- 1 adet margarinden (eritilmiş)
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ

İç malzemesi için:

- 6 adet soğan
- 3 adet domates
- 2 adet sivri biber

Yapılışı: Un elenerek ortası havuz gibi açılır. 1 tatlı kaşığı tuz, 1 yemek kaşığı sıvı yağ ve ılık suyla kulak memesi yumuşaklığında bir hamur tutulur. Hamur yoğurulduktan sonra iki parçaya ayrılır. Herbir parça yaklaşık 20 cm. kadar açılarak üzeri eritilmiş margarinle güzelce yağlanır. Hamura, eşit aralıklarla yaklaşık 6-7 cm uzunluğunda ışınsal 8 tane kesik atılır. Dikkat hamurun dibine kadar kesmeyin.) Herbir parça hamurun göbeğine doğru katlanır ve her katına erimiş margarinden sürülür. Tüm parçalar birbiri üzerine katlanınca tekrar oklava ile açılarak tepsinin zeminine serilir. Tepsiden biraz daha büyük açmaya gayret edin. Diğer tuttuğunuz hamura da aynı işlem uygulanır, hatta bu biraz daha büyük açılır ki, üst kısmı biraz daha büzgülenerek yerleştirilebilsin. Ayrı bir tavada yemeklik doğranmış soğan ve biberler kavurularak üzerine küp küp kesilmiş domatesler ilave edilir. Domatesler suyunu çektiğinde içine tuzu da katılarak ateşten indirilir. İç malzemesini aklınıza gelebilecek har türlü malzemeden hazırlayabilirsiniz. Bizim favorilerimiz; domatesli-biberli, yoğurtlu-yumurtalı, pırasalı-yoğurtlu, ıspanaklı ve turşuludur. Hazırlanan içi ilk hamur üzerine serpiştirdikten sonra, ikinci hamur da üzerine buruşturularak kapatılır. Alttaki hamurun kenarları, üstteki hamurun kenarlarını örtecek şekilde bastırılır. Böreğin üzerine sıvı yağ sürülerek, önceden ısıtılmış 175 dereceye ayarlı fırında yaklaşık 45 dakika kadar pişirilir. Börek pişerken, zaman zaman üst yufka çok şişebilir, bıçakla şişen yerleri patlatabilirsiniz. İşte iki yufkalı Arnavut böreği bu mudur? Budur:-)

Dikkat parmaklarınızı yemeyin...

3 yorum:

TULAY dedi ki...

Benim en sevdigim böeklerden biridir bu börek.. Ve ben sende hiç görmedim bu böreği.. Anlamışsındır umarım :))) Tez zamanda gereğini yerine getirmen temennisiyle :)

A.Banu dedi ki...

evet, Tülay gibi bende sende görmek isterim bu böreği.Ayrıca o gün ben bu böreği tadamamıştım ama anneciğim her zaman güzel yapar bu böreği.eee kimin annesi.and içtim bende yapacağım.

Adsız dedi ki...

evet ya..böyle resimleri görüyoruz sadece olmuyor..getir baride tadına da bakalımm...:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...