25 Aralık 2007 Salı

Kavurma


Bu aralar biraz fazlaca et yemeği oldu ama, kurban etlerini nasıl değerlendirebilirim diye düşünüp düşünüp uygulamaya geçiyorum. Bunlardan aklıma gelen bir tanesi de kavurma oldu. Kavurma biraz yağlıca olmasına rağmen lezzeti ve 2 hafta kadar buzdolabında muhafaza edilebilmesinden dolayı tercih nedenimdir. İşten eve geldiğimde “ne yapsam acaba?” endişesindeyken, kavurma imdadıma yetişir. Bazen bir-iki kaşık kavurma üzerine yumurta bile kırarım (lezzet de süper olur ayıptır söylemesi). Bir et sever olarak bu kadar kavurma reklamından sonra gelelim tarife…

Malzemeler:

- 2 kg. koyun eti
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- yeteri kadar tuz
-1 çay kaşığı karabiber

Yapılışı: Etin yağları çok fazla ayıklanmadan kuşbaşı olarak doğranır. Derince bir tencereye konularak et kendi saldığı suyu çekene kadar kısık ateşte sık sık karıştırılır, suyunu çektikten sonra tereyağı (hoş koku vermesi için), tuz ve karabiber ilave edilir. Kısık ateşte istenen pişme kıvamına gelinceye kadar 5-10 dakika daha kavrulur. Afiyet olsun…

8 yorum:

Gulos dedi ki...

Lulesumecim, hızına yetişemiyorum maşallah.Hepside çok güzel görünüyor.Malum ben adanaya gidince siteyi biraz ihmal ettim.Bir sürü foto hazır hepsini yayınlıcam bu akşam inş.
Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

hımmmmm

nefis görünüyor..byrama layıkk


http://leziz.blogcu.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Blog manşetten gördüm geldim kurban sonrası eti değerlendirmenin en iyi yolu ellerinize sağlık nefissss olmuş...

Adsız dedi ki...

Ben o nefis görünen kavurmaya değil de, sitenin harika üst başlığına yorum yapmak istedim.Çok güzel olmuş eline sağlık.Kim yaptı öğrenebilir miyiz?

A.Banu dedi ki...

Ben o nefis görünen kavurmaya değil de, sitenin harika üst başlığına yorum yapmak istedim.Çok güzel olmuş eline sağlık.Kim yaptı öğrenebilir miyiz?

Adsız dedi ki...

Banucum sitenin bannerini eşim yaptı, hatta kenarına küçücük de olsa imzanı at bari dedim ama kesinlikle reddetti. Ben de buradan ona teşekkür edeyim bari...

Adsız dedi ki...

senin aksine et sevmez ben bu kavurmayı sevdim biber ile ekmek arası hiç haıyr demem
ellerine sağlıkk

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık.

Ben bu dönemler et yiyemesemde sizlere afiyet olsun.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...