21 Eylül 2016 Çarşamba

Pudingli Kek


Kek pişirmeyi çok seviyorum, mutfağı buram buram kek kokutmayı ve yaptığım keklerin büyük bir iştahla yenmesini de. Yapması da o kadar kolay geliyor ki, elime gelen tüm malzemeleri karıştırarak kek yapıyorum çoğu zaman. Sonra tarif yazarken de "Buna ne katmıştım ben acaba?" diye kara kara düşünüyorum bazen :) Bu yaptığım kek de, Pakmaya'nın "Beni Mutlu Eden Puding" sloganı ile çıkardığı yeni puding serisinden Portakallı Çikolatalı Puding ile yapıldı. Ancak siz hangi pudingi arzu ederseniz onu kullanabilirsiniz.

Malzemeler:

- 3 adet yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 adet kakaolu puding (Pakmaya Portakallı-Çikolatalı Puding kullandım)
- 2 su bardağı un
- 1 su bardağı süt
- yarım su bardağı sıvı yağ
- 2 yemek kaşığı dark kakao (tepeleme)
- 1 paket kabartma tozu
- arzuya göre file fındık

Yapılışı: Yumurtalar ile toz şeker, krem renkli, pürüzsüz bir karışım elde edene kadar iyice çırpılır. File fındık haricindeki tüm malzemeler (puding pişmeden, toz halinde katılacak) birlikte hiç topak kalmayacak şekilde karıştırılır. Karışım, yağlanmış kek kalıbına dökülerek üzerine file fındık serpiştirilir. Önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 30 dakika kadar pişirilir.

1 yorum:

keyiflisofram dedi ki...

Ellerinize sağlık mis gibi kokusunu duyar gibiyim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...