28 Eylül 2017 Perşembe

Soğanlı Pilav


Çook uzun bir aradan sonra merhaba. Herkes uğraş ve hep bir telaş içerisinde, tabii ben de bu çemberin dışında kalamıyorum. Sürekli koşturma, yoğunluk ve arkasından da yorgunluk. Ama arada güzellikler de var tabii. Mesela çocuklar, mesela tatil, mesela diziler (çok seviyorum sürekli dizileri ne yalan söyleyeyim.), mesela yemek gibi. Hah işte konuyu yemeğe getirdim işte böylece değil mi? :) Pilavı hep sade yapmaya alışmışım, arkadaşımın tavsiyesi üzerine bu kez soğan ile denedim ve tabii çok beğenildi, yoksa buraya yazar mıydım? :)

Malzemeler:
- 1 su bardağı pirinç
- 1,5 su bardağı sıcak su
- 1 adet orta boy kuru soğan
- 2 yemek kaşığı sıvı yağ
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- tuz, taze nane, maydanoz

Yapılışı: Pirinç ayıklanıp yıkanarak suyu süzülür. Soğan, minik küpler halinde doğranarak orta boy bir tavaya alınır. Soğanlar sıvı yağ ile hafif rengini kaybedene kadar kavrulunca yıkanmış pirinç ilave edilerek 2-3 dakika daha tavada çevrilir. Pirinçlerin üzerine üzerine bir buçuk su bardağı sıcak su dökülür. Tuz ve tereyağı da ilave edildikten sonra kapağı kapatılarak kısık ateşte suyu tamamen çekene kadar pişirilir. Pirinçler suyunu çekip pilav piştiğinde çok ince kıyılmış taze nane ve maydanoz eklenerek karıştırılır ve 10 dakika kadar demlenmeye bırakılır.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...